logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Coşmar birocratic pentru plătitorii direcţi de asigurare de sănătate PDF Imprimare Email 600 Afişări
Luni, 28 Martie 2016 07:45

La aproximativ patru ani de când colectarea contribuţiei la Sănătate a intrat în atribuţiile Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Maramureş, numeroase persoane se adresează în continuare Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) pentru informaţii referitoare la plata contribuţiei. Unii maramureşeni se plâng că sunt puşi pe drumuri şi reuşesc destul de greu să afle informaţiile de care au nevoie pentru a-şi achita contribuţia. Oamenii nu se simt suficient de informaţi cu privire la procedura care trebuie urmată şi nici nu le este clar care sunt atribuţiile celor două instituţii.

„Am rămas cu atribuţii doar pe calitatea de asigurat”

Reprezentanţii CAS Maramureş au confirmat că au în continuare situaţii în care sunt persoane care se adresează instituţiei pentru informaţii referitoare la plata contribuţiei la Sănătate. „Noi am rămas cu atribuţii doar pe calitatea de asigurat a persoanei, nu să stabilim cuantumul contribuţiei, pentru că ne depăşim competenţa. Nu putem să credem că funcţionarii trimit la noi maramureşenii să le calculăm contribuţia pe care o au de plătit la Sănătate, când din 1 iulie 2012, adică de patru ani, acest lucru este în sarcina ANAF-ului. Nu se cunoaşte acest aspect de către foarte multă lume, după patru ani, ceea ce ne surprinde”, a declarat Claudia Ganea, purtătorul de cuvânt al CAS Maramureş.

Aceasta a precizat că, într-adevăr, există un protocol de furnizare a datelor între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în baza căruia CAS Maramureş trebuie să primească informaţii referitoare la plata contribuţiei asiguraţilor, inclusiv în cazul persoanelor fără venit, care îşi achită din mână asigurarea la Sănătate. Cu toate acestea, există încă aspecte care nu sunt respectate.

„La protocolul încheiat în decembrie 2013, privind furnizarea de date, există actul adiţional patru, în baza căruia ANAF-ul este obligat să ne comunice plăţile, deoarece ei se ocupă de colectare. Aceste plăţi le primim cu întârziere. Aici este precizat că datele trebuie primite lunar, în intervalul 5-15 al fiecărei luni pentru luna precedentă. Dar în cazul persoanelor fără venit sau ale celor care s-au angajat de curând, dacă au plătit acum contribuţia şi au nevoie de calitatea de asigurat, pentru că nu pot aştepta, atunci trebuie să vină cu chitanţa la noi şi atunci îl înregistrăm ca asigurat. Acestea sunt cazurile în care vin cu chitanţele”, a concluzionat Claudia Ganea.

Sursa: infomm.ro


Share
Ultima actualizare Luni, 28 Martie 2016 08:29
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact