logo

-- EDITORIAL || CULTURA || SPORT || PAGINA ELEVILOR || DINCOLO DE TISA || INTERVIU || DIASPORA SIGHETEANA || PSIHOLOGIE || CULINAR || EDITORIAL --


Cum alegi o bicicletă în 3 pași simpli PDF Imprimare Email 1117 Afişări
Scris de Freerider.ro   
Joi, 12 Martie 2015 19:33

Acest ghid de achiziționare este dedicat începătorilor care nu sunt siguri de unde să înceapă, atunci când doresc să treacă la o bicicletă de calitate sau doresc să-și achiziționeze una nouă. 

Am împărțit astfel acest ghid de achiziționare în 3 capitole simple: scopul, bugetul și alegerea dimensiunii corecte a cadrului. Să începem.
 
1.Scopul
 
Mulți își doresc o bicicletă multifuncțională, care să fie eficientă atât în oraș cât și la munte. Din păcate, ca în orice alt domeniu, bun la toate este un termen ipotetic, căci în viața reala balanța avantajelor va fi întotdeauna trasă în jos de cea a dezavantajelor, atunci când vine vorba despre un anume tip de activitate.
 
Așadar, trebuie să-ți pui întrebarea în felul următor: unde voi pedala mai des, la munte sau la oraș? Ce fel de trasee voi alege, unele mai dificile cu urcări și coborâri abrupte sau drumuri de pădure?
 
Plecând de la acest două întrebări, se ivesc alternativele:
 
a.Bicicleta de munte: poate fi hardtail (cadru rigid) sau full-suspension (cadru cu suspensie). Pentru bicicleta de munte, furca cu amortizor este obligatorie, atât pentru un control mai bun cât și pentru un confort sporit.
 
De asemenea, alege o bicicletă care-ți oferă rapoarte ce pot fi utilizate pe munte. Astfel, este foarte important ca foaia mică să aibe 22 sau 24 de dinți, iar pinionul cel mare 34 sau 36 de dinți, specificații standard la bicicletele de clasă medie, dar și la unele entry-level-uri. Din simplul motiv că acest raport te va ajuta mult pe urcări. Rapoartele de viteză, constituite din foaia mare și pinionul mic nu sunt atât de importante, căci se presupune că nu vei avea parte de porțiuni de șosea prea lungi. 
 
Important:
 
-alege o bicicletă cu cadru din aluminiu, cele ieftine cu cadru din oțel (în general găsite în supermarket-uri) sunt doar o risipă de bani, timp și nervi (în momentul când ajungi cu ele la reparat).
-furcă cu amortizor funcțională (atunci când o cumperi, lasă-te pe ea și vezi dacă se comprimă și revine corespunzător), cu o cursă de minim 100mm. Bicicletele de până-n 2.000 de lei, nu au furci care să ofere performanțele așteptate, nici măcar pe cele minime, deci trebuie acceptate ca atare.
-sistem de transmisie cu 3 foi și 9 pinioane, 2 foi și 10 pinioane (dacă ai picioare mai forțoase) sau 3 foi și 10 pinioane. Bicicletele cu mai puține pinioane sunt doar pentru agrement și plimbări lejere.
-frânele hidraulice pe disc: oferă o putere mai mare de frânare decât cele mecanice pe disc sau V-Brake-urile, transformându-le astfel în alegerea firească.
-full-suspension: dacă dorești o bicicletă care să fie dotată și cu amortizor pe spate, asigură-te că acesta funcționează cu cartuș de aer și nu cu arc. De regulă, bicicletele ieftine cu arc pe spate sunt puțin performante și foarte grele, făcând astfel achiziționarea unui hardtail mai logică.
-cu cât bicicleta este mai ușoară, cu atât îți va fi mai simplu să o folosești, indiferent dacă este vorba despre urcări, coborâri sau trasee virajate.
 
b.Bicicleta de oraș: ca regulă, este mereu hardtail (cadru rigid), cu o furcă rigidă. Anvelopele sunt subțiri pentru a te avantaja pe porțiunile de asfalt, unde-ți vor oferi o viteză foarte bună de rulare, iar sistemul de transmisie va avea 2 sau 3 foi cu mai mulți dinți decât cele pentru munte, iar pinioanele vor fi mai mici.
 
Bicicletele de oraș cu roți mai mari (de 28 de inch) oferă o viteză mai mare de deplasare dar nu sunt foarte practice în spații restrânse. Cele cu roți mici (de 20 de inch), pot fi și pliabile, fiind mult mai ușor de stocat, dar având o viteză de rulare redusă.
 
Important:
 
-cadrul poate fi din oțel sau aluminiu.
-poate avea un sistem de transmisie cu 2 sau 3 foi dar și unul single-speed (cu o foaie și un pinion – dar care te limitează în anumite situații).
-frânele pot fi de orice tip.
-greutatea nu este atât de importantă în cazul acestor biciclete, decât dacă trebuie să le cari la un etaj superior, pe scări.
 
c.Bicicleta de Trekking: reprezintă combinația dintre bicicletele de munte și cele de oraș. Au roți mari, asemenea bicicletelor de oraș dar și anvelope cu crampoane, asemenea bicicletelor de munte. În ciuda faptului că roțile sunt mai subțiri decât cele ale bicicletelor de munte, cu ajutorul anvelopelor cu crampoane poți avea o aderență bună pe drumuri de pădure, pe câmp sau prin zone ușor accidentate.
 
Bicicletele de trekking sunt dotate cu o furcă cu amortizor, ce oferă o cursă medie de 65 de mm (față de 100mm, minimul pe bicicletele de munte). Furca este suficientă pentru a înghiți din denivelări, dar în general, cele de pe bicicletele ieftine (până-n 2.000 de lei), nu oferă performanțe notabile.
 
Important:
 
-cadrul trebuie să fie din aluminiu, altfel bicicleta va fi foarte grea.
-sistemul de transmisie este ideal să aibă minim 2 foi și minim 9 pinioane.
-frânele pot fi de orice tip, dar dacă folosești bicicleta și în zilele ploioase, sunt recomandate frânele pe disc.
-poți achiziționa două perechi de anvelopele: unele slick, fără crampoane – pentru viteză și unele cu crampoane pentru zilele în care dorești să abordezi trasee de off-road ușor.
-o poți achziționa cu portbagaj și apărători de ploaie, dacă ai în vedere expediții mai lungi
 
d.Bicicleta de șosea – are un capitol separat, dedicat, iar articolul poate fi accesat aici.
 
Bicicleta de munte este omniprezentă chiar și în orașe, căci este un trend pornit de mult, iar mulți le cumpără fără a le folosi vreodată în off-road. Dacă planurile tale nu includ turele în natură, cu diferențe mari de nivel, este cazul să te uiți la celelalte două categorii. Nu cumpăra o bicicletă doar pentru că este în trend, cumpăr-o pentru ceea ce ai nevoie să faci cu ea.
 
Odată stabilit acest punct, trecem la următorul capitol.
 
ARTICOL INTEGRAL PE SITE-ul FRERIDER.RO

Share
Ultima actualizare Joi, 12 Martie 2015 19:41
 

Dr.Max - Farmacie

Sustine Sighet-Online.ro

Amount: 


Banner
Banner
Banner
DICTIONAR ONLINE:

Vremea


.
.
.

©Copyright 2008 - 2013 Sighet-Online.ro    Termeni si conditii  |  Sitemap  |  RSS  |  Despre noi  |  Contact